VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

  1. Základní ustanovení

Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) ve smyslu § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník platí pro nákup zboží prostřednictvím internetového obchodu www.sperkyoholi.cz , který provozuje

Klára Herdová

IČO 17509297 , se sídlem Pod Pekařkou 1085/25, 147 00, Praha 4 - Podolí

tel.: +420 724 280 676

email: telegraf@sperkyoholi.cz

1.1. (dále jen „prodávající“).

1.2. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávající a zákazníka (kupujícího) (dále jen „zákazník“), při uzavírání kupních smluv prostřednictvím e-shopu dostupného na adrese www.sperkyoholi.cz ,(dále jen „e-shop“), případně vzájemná práva a povinnosti prodávající a zákazníka ze smlouvy o dílo, u níž je prodávající zhotovitelem (dále společně jen „smlouva“).

  1. Informace o zboží a cenách

2.1. Prodávající nabízí k prodeji staré šperky, každý šperk je na stránkách uveden v jediném dostupném kusu.

2.2. Označení, cena zboží, jeho hlavní vlastnosti a další informace, jsou uvedeny u jednotlivého zboží na příslušné záložce e-shopu. Ceny zboží platí po dobu, po kterou jsou uvedeny v e-shopu. Není-li uvedeno jinak, ceny zboží zahrnují DPH.

2.3. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží jsou uvedeny u každého zboží a platí pro doručování v rámci České republiky.

2.4. Informace o slevě z kupní ceny zboží obsahuje informaci o nejnižší ceně zboží, za kterou ji prodávající nabízela a prodávala v době 30 dnů před poskytnutím slevy, nebo v případě, že je zboží v prodeji po dobu kratší než 30 dnů, pak od okamžiku, kdy začala zboží nabízet a prodávat, do okamžiku poskytnutí slevy, nebo (iii) zvyšuje-li prodávající slevu z ceny postupně, pak v době 30 dnů před prvním poskytnutím slevy.

2.5. Nedohodne-li se prodávající se zákazníkem jinak, pak případné slevy nelze navzájem kombinovat.

  1. Objednávka a uzavření kupní smlouvy

3.1. Zákazník může provést objednávku prostřednictvím objednávkového formuláře na e-shopu.

3.2. Zákazník v objednávce uvede zejména:

  • své identifikační (fakturační) údaje (jméno, příjmení, adresu bydliště, e-mail, tel. číslo);

  • objednávané zboží, které vložil do elektronického nákupního košíku;

  • způsob platby za zboží; a

  • údaje o vybraném způsobu doručení objednávaného zboží (včetně adresy pro doručení).

  • Zákazník může údaje v objednávce měnit do doby, než ji odešle prodávající dle bodu 3.4.

3.3 Objednávkový formulář dále mj. obsahuje:

  • identifikační údaje prodávající;

  • kupní cenu zboží; a

  • náklady na jeho dopravu.

3.4. Zákazník odešle závaznou objednávku prodávající tak, že klikne na pole „Objednávka zavazující k platbě“. Tím potvrzuje závaznost objednávky vůči prodávající, kterou od takového okamžiku již nelze jednostranně měnit. Údaje v objednávce prodávající považuje za správné. Objednávka je platná v případě, že zákazník vyplní všechny povinné údaje v objednávkovém formuláři a potvrdí, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.

3.5. Prodávající objednávku potvrdí po jejím obdržení, a to zasláním potvrzení o přijetí objednávky na e-mail zákazníka, který uvedl v objednávce. Tím je zároveň uzavřena kupní smlouva. Spolu s potvrzením o přijetí objednávky prodávající zákazníkovi zašle samotnou objednávku, obchodní podmínky a fakturu (daňový doklad).

3.6. Zákazník může změnit nebo zrušit závazně odeslanou objednávku do okamžiku, kdy je zákazníkovi doručeno potvrzení o přijetí objednávky. Zákazník může objednávku zrušit nebo změnit telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu (viz kontakty prodávající). Tím není dotčeno právo zákazníka (spotřebitele) od kupní smlouvy odstoupit.

3.7. Pokud na straně prodávající dojde ke zjevné (technické) chybě, např. v ceně zboží, není prodávající povinna zákazníkovi zboží dodat za takovou zcela zjevně chybnou cenu. Prodávající zákazníka bez zbytečného odkladu informuje o zjevné chybě a zašle mu pozměněnou nabídku, která je novým návrhem kupní smlouvy. Kupní smlouva je uzavřena v případě, že zákazník její přijetí potvrdí.

  1. Platební podmínky

4.1. Zákazník může cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním objednaného zboží, jak vyplývají ze závazné objednávky, uhradit následujícími způsoby:

  • bezhotovostním převodem na bankovní účet prodávající č. 2826204017 vedený u AirBank (3030);

  • online platební kartou nebo bankovním tlačítkem prostřednictvím platební brány ComGate.

4.2. Prodávající vystaví po zaplacení doklad o koupi, který bude přiložen k zásilce nebo zaslán elektronicky.

4.3. Zákazník společně s kupní cenou za zboží uhradí také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li dále uvedeno jinak, rozumí se dále kupní cenou také náklady spojené s dodáním zboží.

4.4. Zákazník je v případě bezhotovostní platby povinen uhradit kupní cenu do 5 dnů od uzavření kupní smlouvy. Závazek zákazníka je splněn v okamžiku připsání příslušné částky na bankovní účet prodávající. Neuhradí-li zákazník kupní cenu ve lhůtě dle tohoto bodu, vzniká prodávající právo na odstoupení od kupní smlouvy.

4.5. Online platby zajišťuje Comgate a.s., licencovaná platební instituce působící pod dohledem České národní banky. Platby jsou plně zabezpečeny a veškeré přenášené informace jsou šifrovány.

  1. Dodání zboží a nabytí vlastnického práva

5.1. Zákazník v objednávce zvolí způsob dodání zboží. Prodávající zákazníkovi dodá zboží:

  • prostřednictvím vybraného doručovatele na adresu, kterou zákazník určil v objednávce;

  • prostřednictvím výdejny zásilek na adresu, kterou zákazník určil v objednávce;

  • osobně při osobním odběru.

5.2. Náklady na dodání zboží jsou uvedeny v objednávce, stejně jako v potvrzení objednávky.

5.3. Prodávající zboží zákazníkovi dodá do 14 dnů od přijetí platby za zboží. V případě, že prodávající zboží v uvedené lhůtě nedodá a nedodá jej ani v  dodatečné lhůtě, může zákazník od smlouvy odstoupit. V takovém případě prodávající zákazníkovi vrátí peníze stejným způsobem, jakým jej obdržela.

5.4. Zákazník je povinen převzít zboží v místě určeném v objednávce. Pokud je z důvodů na straně zákazníka nutné doručovat zboží opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, zákazník je povinen takové náklady uhradit.

5.5. Zákazník je povinen zboží při jeho převzetí zkontrolovat a jakékoli nedostatky sdělit přepravci.

5.6. Zákazník se stává vlastníkem zboží při převzetí zboží. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na zákazníka okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl zákazník povinnost zboží převzít a v rozporu s kupní smlouvu tak neučinil.

  1. Odstoupení od smlouvy

6.1. Zákazník, který s prodávající uzavřel kupní smlouvu jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy bez udání důvodu odstoupit ve lhůtě 14 dnů ode dne, kdy převezme objednávané zboží nebo poslední kus zboží v případě, že zákazník objednal více kusů zboží v rámci jedné objednávky a jednotlivé kusy zboží jsou dodávány samostatně nebo první dodávku zboží, je-li ujednána pravidelná dodávka zboží po určitou dobu.

6.2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy je zachována, pokud zákazník v jejím průběhu odešle prodávající oznámení o odstoupení od smlouvy.

6.3. Zákazník může pro odstoupení od smlouvy využít vzorový formulář, který je ke stažení ZDE. Může tak učinit i bez využití formuláře, a to jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči prodávající, např. prostřednictvím e-mailu.

6.4. Odstoupí-li zákazník od smlouvy, vrátí prodávající zboží do 14 dnů ode dne, kdy od smlouvy odstoupil. Využije-li zákazník pro vrácení zboží Zásilkovnu, resp. kód pro vrácení zboží, který mu sdělí prodávající, náklady na vrácení zboží ponese prodávající. V opačném případě ponese náklady spojené s vrácením zboží zákazník.

6.5. Prodávající zákazníkovi vrátí peníze, které od něj přijala stejným způsobem, jakým jej obdržela (neurčí-li zákazník jinak). Prodávající však není povinna vrátit zákazníkovi peníze dříve, než jí zákazník zboží doručí nebo prokáže, že zboží prodávající odeslal.

6.6. Zákazník vrátí zboží nepoškozené, v původním stavu a neznečištěné. Zákazník odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s takovým zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností. Prodávající je oprávněna započíst nárok na náhradu škody vzniklé na zboží proti nároku zákazníka na vrácení kupní ceny.

6.7. Prodávající je oprávněna odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání daného zboží (každý kus zboží je originál, přičemž od každého zboží je k  dispozici pouze 1 kus). V takovém případě o tom prodávající zákazníka bezodkladně informuje na e-mail uvedený v objednávce a do 14 dnů od odstoupení od smlouvy vrátí zákazníkovi peníze.

6.8. Zákazník nemůže odstoupit od smlouvy:

  • o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků zákazníka nebo přizpůsobeného jeho potřebám;

  • o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím;

  • o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej zákazník porušil; a

  • z dalších důvodů uvedených v § 1837 občanského zákoníku.

  1. Práva z vadného plnění a reklamace

7.1. Zákazník bere na vědomí, že předmětem prodeje jsou historické šperky a nejedná se tak o nové zboží. Prodávající proto u takového (použitého) zboží neodpovídá za vady, které odpovídají míře používání nebo opotřebení, které zboží mělo v okamžiku, kdy ho zákazník převzal. Zároveň neodpovídá za vady, na které zákazníka před uzavřením smlouvy zvláště upozornila.

7.2. Prodávající, s výjimkou výše uvedeného, zákazníkovi odpovídá za to, že zboží v době, kdy ho zákazník převzal:

  • odpovídá ujednanému popisu, jakosti, funkčnosti a má vlastnosti, které prodávající uvedla u popisu zboží, přičemž ve zbývajících vlastnostech zboží svými vlastnostmi odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může spotřebitel rozumně očekávat;

  • hodí se k účelu, který prodávající uvádí nebo k němuž se zboží obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob a právní předpisy;

  • je v ujednaném množství;

7.3. Pokud má zákazník za to, že je věc vadná, může vytknout vadu, která se na zboží projeví v době 2 let od převzetí. V případě použitého zboží může vytknout takovou vadu, která se na zboží projeví do 1 roku od převzetí.

7.4. Zákazník může vadné zboží na reklamaci zaslat na adresu prodávající. Reklamované zboží by mělo být důkladně zabezpečeno, aby nedošlo v průběhu přepravy k jeho poškození, balík by měl být označen viditelně "REKLAMACE" a obsahovat: reklamované zboží včetně příslušenství, požadavek na způsob řešení reklamace, číslo objednávky, podrobný popis závady a dostatečné kontaktní údaje zákazníka (především zpáteční adresu a tel. číslo). Bez výše uvedeného není možná identifikace původu a závady zboží a toto zůstává uloženo v servisu do té doby, než zákazník doloží výše uvedené informace. Pokud bylo v minulosti zboží reklamováno, zákazník připojí také doklad o reklamaci.

7.5. Zákazník bere na vědomí, že v případě prodeje použitého zboží není možné požadovat jeho výměnu za nové zboží.

7.6. Zákazník může požadovat odstranění vady, což prodávající může odmítnout v případě, že je to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné.

7.7. Zákazník může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud:

  • prodávající odmítla vadu odstranit nebo vadu neodstranila dle § 2170 odst. 1 a 2 občanského zákoníku;

  • se vada projeví opakovaně;

  • je vada podstatným porušením smlouvy;

  • je z prohlášení prodávající nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro zákazníka.

7.8. Prodávající přijetí reklamace zákazníkovi potvrdí a vydá písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy zákazník reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje a kontaktní údaje zákazníka pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.

7.9. O reklamaci rozhodne prodávající ihned, maximálně do 10 pracovních dnů od řádného uplatnění reklamace. Do této lhůty se nezapočítává přiměřená doba potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a zákazník o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se zákazníkem nedohodne na delší lhůtě.

7.10. Po vyřízení reklamace vydá prodávající potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, nebo případně odůvodnění zamítnutí reklamace. Prodávající oznámí ukončení reklamace zákazníkovi buď telefonicky, nebo e-mailem. Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení automaticky zasláno na adresu zákazníka. Pokud si zákazník zboží vyzvedne osobně, předloží doklad, na základě kterého byla věc přijata do reklamace, a prokáže svoji totožnost OP nebo platným cestovním pasem.

7.11. Zákazník má právo na úhradu nutných nákladů (zejména poštovného, které uhradil při odeslání reklamovaného zboží), které mu vznikly v souvislosti s uplatněním oprávněných práv z odpovědnosti za vady a byly vynaloženy skutečně a účelně.

7.12. Práva a povinnosti smluvních stran týkající se práv z vadného plnění se řídí zejména § 1914 až § 1925, § 2099 až § 2117 a § 2158 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

  1. Stížnosti a mimosoudní řešení sporů

8.1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze smlouvy uzavřené se spotřebiteli je příslušná Česká obchodní inspekce, oddělení mimosoudního řešení spotřebitelských sporů (ADR) se sídlem, Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČO: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs.

8.2.Prodávající je oprávněna k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

  1. Závěrečná ustanovení

9.1. Veškerá ujednání mezi prodávající a zákazníkem se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva zákazníka (spotřebitele) vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

9.2. Tyto obchodní podmínky jsou závazné pro smluvní závazkové vztahy uzavírané mezi prodávající a zákazníkem, a to od jejich zveřejnění.

9.3.Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tím nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá za účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

9.4. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti 1.11.2025.